دیوار پوش PVC پی وی سی پارس PVC PARS
دیوار پوش PVC پی وی سی پارس PVC PARSپی وی سی پارس فروش دیوارپوش پی وی pvc سی هات ‌استمپ pvc دیوارپوش چاپی فروش سقف کاذب pvc پی وی سی
29th ژوئن 2020
مدیر سایت
0
744

نصب و نگهداری دیوار پوش پی وی سی

در این مقاله قصد داریم به بررسی نصب و نگهداری دیوار پوش پی وی سی بپردازیم.

دیوار پوش پی وی سی

دیوار پوش پی وی سی یکی از پرطرفدارترین انواع دیوارپوش ها می باشد که به دلیل ویژگی های منحصر به فرد خود می تواند پوششی مناسب برای دکوراسیون داخلی باشد.از ویژگی‌های این دیوارپوش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

استحکام و عمر بالا ، عایق صدا و حرارت ، وزن سبک ، نصب سریع و آسان ، تنوع رنگ و طرح و ویژگی های دیگری که باعث شده استفاده از دیوارپوش های پی وی سی مقرون به صرفه باشد .

در ادامه به بررسی نصب و نگهداری دیوار پوش های پی وی سی می پردازیم :

 

نصب دیوارپوش های پی وی سی

دیوارپوش های پی وی سی به دو روش نصب مستقیم و نصب با زیر سازی اجرا می‌شود.

نصب مستقیم دیوارپوش بر روی دیوار گچی : ابتدا پانل ها را در اندازه های دلخواه برش زده و سپس بر روی دیوار به فاصله ۴۵ تا ۵۰ سانتیمتر نصب می شود.
نصب دیوارپوش با زیر سازی فلزی : در اولین مرحله سازه فلزی به دیوار وصل شده ، سپس پانل ها به وسیله پیچ و مهره بر روی زیرسازی فلزی نصب می شود. با استفاده از این روش می توان بر روی انواع سطوح آجری ، سیمانی ، سفال و … دیوارپوش نصب کرد. به منظور صرفه جویی در مصرف انرژی در این روش می توان لایه ای عایق بین پانل و دیوار قرار داد.

نصب دیوارپوش های پی وی سی آسان و سریع است ولی نه برای همه افراد. بهتر است نصب این نوع دیوارپوش ها را به متخصص آن بسپارید.

 

نصب و نگهداری دیوار پوش پی وی سی

 

نگهداری دیوارپوش پی وی سی

بعد از نصب دیوارپوش های پی وی سی نوبت به نگهداری از آن‌ها می‌رسد.

با این که این دیوارپوش ها به مراقبت خاصی نیاز ندارند اما رعایت نکات زیر می‌تواند باعث ماندگاری و حفظ نمای آنها بشود:

دیوارپوش های پی وی سی به درجه حرارت حساس بوده و به همین دلیل باید از نصب آنها در نزدیکی وسایل گرمایشی مانند شومینه جلوگیری کرد. چرا که ممکن است خطراتی مانند آتش سوزی به همراه داشته باشد.

دیوارپوش های پی وی سی در معرض نور خورشید رنگ خود را از دست داده و باید از نور خورشید در امان باشند. راهکار آن استفاده از سایبان برای این نوع دیوارپوش ها است تا نمای آن تغییری نکند.

از برخورد ضربه اجسام نوک تیز و برنده با دیوار پوش های پی وی سی باید جلوگیری کرد تا آسیبی نبیند.

قابلیت شستشوی آسان از مزیت های دیوارپوش های پی وی سی است اما باید در استفاده از مواد شوینده برای آنها دقت کرد. نباید از مواد شوینده اسیدی برای تمیز کردن آنها استفاده کرد چون آسیب می بینند. تنها با یک پارچه مرطوب نیز می‌توان دیوارپوش های پی وی سی را تمیز کرد.

زمان جابجایی اسباب و اثاثیه خانه باید مواظب این دیوارپوش ها  بود. پیشنهاد می‌شود که وسایل با کمی فاصله از دیوار قرار گیرد.

هم چنین به دلیل نداشتن استحکام بالا دیوارپوش پی وی سی ممکن است در مکان های پر رفت و آمد از بین برود. در نتیجه برای مکان های پر تردد انتخاب مناسبی نمی باشد.

 

نصب و نگهداری دیوار پوش پی وی سی

مطالب مرتبط
20 دسامبر 2021
836

دیوارپوش

دیوارپوش دیوارپوش ، دیوارکوب ، پی وی سی و سقف کاذب همگی نام های مشترکی هستند که به مرور ایجاد و بر سر زبان ها افتادند . این محصول در اندک زمانی به دلیل ویژگی های منحصر بفرد خود توانست جایگاه ویژه ای را در بازار ایران و کشورهای همسایه نظیر عراق ، ارمنستان ، […]

20 دسامبر 2021
871

آموزش نصب دیوارپوش

دیوارپوش ها امروزه طرفداران زیادی در طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان پیدا کرده اند از این رو در این مقاله قصد داریم به آموزش نصب دیوارپوش بپردازیم. آموزش نصب دیوارپوش     اولین مرحله در نصب دیوارپوش اندازه گیری مساحت دیوار است. در واقع باید مساحت دیوارهایی که قرار است دیوارپوش بر روی آن نصب شود […]

20 دسامبر 2021
860

بازسازی دکوراسیون

بازسازی دکوراسیون   با به وجود آمدن تنوع های بسیاری در خصوص دکوراسیون داخلی و گاهی به وجود آمدن برخی تعمیرات بازسازی و نوسازی دکوراسیون داخلی اتفاق می افتد. گاهی بازسازی بدون در نظر گرفتن همه نیازها و هزینه کل پروژه و همینطور عدم برنام ریزی مناسب ، باعث صدمات و تلفات زیادی از نظر […]