دیوار پوش PVC پی وی سی پارس PVC PARS
دیوار پوش PVC پی وی سی پارس PVC PARSپی وی سی پارس فروش دیوارپوش پی وی pvc سی هات ‌استمپ pvc دیوارپوش چاپی فروش سقف کاذب pvc پی وی سی
10th دسامبر 2020
مدیر سایت
0
619

پارکت و انواع آن

یکی از المان های مهم در طراحی دکوراسیون داخلی پوشش کف ساختمان می باشد. از این رو پارکت ها امروزه از محبوبیت خوبی در دکوراسیون داخلی برخوردار هستند. هماهنگی کفپوش با دیوارپوش ها ، رنگ مبلمان و پرده می تواند در جذاب تر شدن هر چه بیشتر نمای داخلی اثرگذار باشد.

پارکت

پارکت پوششی برای کف ساختمان است که از جنس چوب ساخته می‌شود. قطعات پارکت را به صورت های مختلفی کنار هم قرار داده و به کمک آن کف ساختمان را می پوشانند.
این کف پوش ها از چوب طبیعی درختان مانند بلوط ، کاج ، افرا و ..ساخته شده که علاوه بر زیبایی منحصر به فرد خود دوستدار محیط زیست نیز می باشند. پارکت ها به کمک چسب مخصوصی به کف ساختمان چسبانده شده و پس از خشک شدن بر روی آن‌ها لاک زده می‌شود تا ظاهری صیقلی و جذاب پیدا کند. به همین جهت جایی برای نگرانی فعالیت موریانه و خورندگی وجود ندارد.

به دلیل ساختار چوبی پارکت این کفپوش ها نسبت به رطوبت حساس بوده و باید تا حد امکان از تماس مستقیم با آب جلوگیری شود تا متورم نشود. هم چنین باید مواظب برخورد اشیا نوک تیز و ضربه به آن ها بود تا سطح شان خراش بر نداشته و ظاهر زیبای خود را حفظ کنند‌.

ممکن است نام کف پوش لمینت نیز به گوش تان خورده باشد به همین جهت در ادامه به معرفی آن می پردازیم.

 

پارکت و انواع آن

لمینت چیست ؟

لمینت ها نوعی کفپوش ساختمان است که به پارکت لمینت نیز معروف است. لمینت ها از الیاف hdf ساخته شده و چوب درختان به طور مستقیم دخالتی در ساخت آن ها ندارد.

لمینت برخلاف پارکت های چوبی که به آنها اشاره شد برای نصب نیازی به چسب نداشته و توسط شیارهای موجود روی آن نصب می شوند. پارکت لمینت مناسب برای محل های شلوغ و پر رفت و آمد مانند سالن های ورزشی ، اداره ها ، هتل و.. می باشد.

ممکن است در نگاه اول پارکت چوبی و لمینت از نظر ظاهری شبیه به هم باشند اما تفاوت هایی میان آن ها وجود دارد که در ادامه به چند مورد اشاره می شود:

 

پارکت و انواع آن

تفاوت های پارکت چوبی و لمینت

به جهت استفاده نکردن از چسب در نصب لمینت ها هزینه نصب و کثیف کاری نسبت به پارکت های چوبی کمتر است. در واقع از نصب آسان تری برخوردارند.علاوه بر این استفاده از چسب ممکن است به کف ساختمان صدمه وارد کند.

لمینت ها مقاومت بیشتری در برابر آب و رطوبت نسبت به پارکت های چوبی دارند چرا که در ساختار آنها از چوب به طور مستقیم استفاده نشده است. علاوه بر این مقاومت لمینت در برابر خراش اجسام نوک تیز نسبت به نوع چوبی بیشتر است.

نگهداری و نظافت لمینت نسبت به پارکت تا حدودی آسان تر است چرا که به راحتی به کمک یک دستمال مرطوب نیز تمیز می شود. اما در نظافت و تمیزکاری کف پوش های چوبی باید بیشتر مواظبت کرد زیرا رطوبت ممکن است باعث متورم شدن ان ها شود.

همچنین لمینت ها از طرح های متنوع تری نسبت به پارکتهای چوبی برخوردارند.

در این مقاله سعی کردیم شما را با پارکت ها و کاربرد آن در دکوراسیون داخلی بیشتر آشنا کنیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر با پی وی سی پارس در تماس باشید.

 

مطالب مرتبط
20 دسامبر 2021
642

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون در لغت به معنای چیدمان است از این رو می توان دکوراسیون داخلی را نحوه چیدمان وسایل مختلف در یک ساختمان تعریف کرد. طراحی دکوراسیون داخلی تنها محدود به خانه نشده و می‌تواند شامل محیط هایی مانند اداره، هتل ها، مدارس ، فروشگاه ها و…شود. برای اینکه تصمیم بهتری در رابطه با طراحی دکوراسیون […]

20 دسامبر 2021
859

بازسازی دکوراسیون

بازسازی دکوراسیون   با به وجود آمدن تنوع های بسیاری در خصوص دکوراسیون داخلی و گاهی به وجود آمدن برخی تعمیرات بازسازی و نوسازی دکوراسیون داخلی اتفاق می افتد. گاهی بازسازی بدون در نظر گرفتن همه نیازها و هزینه کل پروژه و همینطور عدم برنام ریزی مناسب ، باعث صدمات و تلفات زیادی از نظر […]

20 دسامبر 2021
1133

دیوارپوش ارزان

دیوارپوش ارزان     ملاک تعیین قیمت آیا به دنبال دیوارپوش ارزان قیمت هستید ؟ پس این مطلب را از دست ندهید . اولین و اصلی ترین مطلب که در خرید هر محصول باید به آن پرداخت ، این است که آیا محصول ارزش قیمت تعیین شده را دارد یا خیر ؟!  در ابتدا اگر […]

18 مارس 2021
845

دیوارپوش اصفهان

معرفی دیوار پوش تزئین دیوارها یکی از بخش های مهم در طراحی دکوراسیون داخلی هر ساختمانی است. برای تزیین دیوارها از رنگ ، کاغذ دیواری و استیکر استفاده می شود. اما مدتی است که دیوار پوش رقیب سرسخت رنگ و کاغذ دیواری شده و طرفداران زیادی پیدا کرده‌ است. دیوار پوش در واقع پوششی جداگانه […]