دیوار پوش PVC پی وی سی پارس PVC PARS
دیوار پوش PVC پی وی سی پارس PVC PARSپی وی سی پارس فروش دیوارپوش پی وی pvc سی هات ‌استمپ pvc دیوارپوش چاپی فروش سقف کاذب pvc پی وی سی
5th نوامبر 2020
مدیر سایت
0
938

کناف و سقف کاذب

کناف و سقف کاذب

 

کناف نوعی صفحه روکش دار گچی است که توسط شرکت آلمانی کناف تولید می شود. این محصول بیش از ۸۰ سال است که در صنایع ساختمانی فعالیت دارد. شرکت کناف توسط برادران (کارل و آنفوس کناف) در سال ۱۹۳۲ بنیان گذاری شد. در حال حاضر شرکت کناف یکی از شرکت های بین المللی در صنایع ساختمان می باشد.کناف‌کاری به چهار شیوه مختلف انجام می‌گردد که هر کدام بنا به نوع کاربرد آن با یکدیگر متفاوت است.ناگفته نماند که باید به این موضوع اشاره کنیم که این محصول خود یک نوع سقف کاذب می باشد.

جالب است بدانید استفاده از سقف کاذب پیشینه ایی تاریخی داشته و در گذشته ها برای تزیین سقف مساجد ، کلیساها و ..به کار برده می شد.

 

 

با توجه به نیاز روز افزون بشر اِلمان های بسیار کاربردی در جهت بهبود فضا ها و زیبا سازی محیط های داخلی همچون کناف و سقف کاذب کشف و تولید شد. کناف نیز مانند پانل پی وی سی از این قاعده مستثنی نیست. این محصولات مانند هر محصول دیگری دارای مزایا و معایبی می باشد که در این بخش بطور کامل به آن خواهیم پرداخت.

لازم به ذکر است که هم پانل های پی وی سی که بر روی سقف نصب می شود و هم کناف ، هر دو سقف کاذب نامیده می شود .هر دو این محصولات ساختار های متفاوتی از مواد اولیه تا فرایند نصب دارند که مختصرا توضیح خواهیم داد. هر دو محصول بسیار پر فروش هستند و در صدر پر استفاده ترین مصالح جهت بازسازی و طراحی اولیه در سالن منزل ، اتاق خواب و کلیه فروشگاه ها و … می باشند. ما شما را راهنمایی خواهیم کرد تا با نگاهی بازتر انتخاب کنید.

 

 

 

در این مقاله در هر کجا که از واژه ی سقف کاذب استفاده شود منظور همان سقف کاذب پی وی سی می باشد.

تفاوت ها و شباهت ها

از لحاظ مواد اولیه و ساختار ، این دو محصول به هیچ عنوان با یکدیگر قابل مقایسه نیستند. سقف کاذب از مواد اولیه ای همچون پی وی سی (با نام علمی پلی ونیل کلراید) و کربنات کلسیم تشکیل شده که به نوعی در دسته ی پلاستیک قرار می گیرد. کناف ها صفحات به هم متصل شده ای هستند که دارای روکش گچی می باشند. در واقع این محصول جایگزین بسیار مناسبی برای گچ می باشد که ویژگی های خاص خود را دارا می باشد و از جنس گچ می باشد.فرایند نصب این دو محصول تا حدودی مشابه یکدیگر می باشد.

در واقع در صورتی که بخواهیم بر روی سقف به وسیله سقف کاذب باکس و یا آرگ ایجاد کنیم و یا قصد داشته باشیم که ارتفاع سقف را کاهش دهیم فرایند نصب این دو محصول تقریبا مشابه هم می شود زیرا در این حالت ابتدا بوسیله ی ابزار یو گالوانیزه ، اسکلت طرح مورد نظر ایجاد و سقف کاذب و کناف بر روی آن نصب می گردد. به نوعی در نصب با استفاده از یو گالوانیزه این دو محصول فرایند نصب مشابهی دارند.ضمنا اجرای این دو اِلِمان به حداقل دو نصاب نیاز دارد. قابل ذکر است که می توانند افراد بیشتری اقدام به نصب کنند اما این مسئله افزایش اجرت نصب را در پی نخواهد داشت زیرا دستمزد اجرای این دو محصول بر اساس متراژ می باشد و وجود افراد بیشتر صرفا سرعت کار را افزایش خواهد داد.

 

مزایا و معایب

تفاوت و به نوعی تشابه این دو محصول در این است که هر دو قابل ترمیم هستند اما به دلیل اینکه ورق های کناف در یکدیگر کلیک نمی شوند و جدا جدا در یکدیگر قرار می گیرند به راحتی می توان قسمت آسیب دیده را تعویض و یا ترمیم نمود. اما در سقف کاذب پی وی سی به دلیل اینکه پانل ها در یکدیگر کلیک می شوند بایستی از انتها ، یکی یکی پانل ها را باز کنیم تا به قسمت آسیب دیده برسیم. پس از تعویض پانل های سالم را مجددا تا انتها نصب می کنیم.از لحاظ ضد آب بودن سقف کاذب مقاوم است اما کناف نفوذ پذیر است. سقف کاذب همانطور که اشاره شد ساختاری بسیار شبیه پلاستیک دارید که آب در آن نفوذ نمی کند اما کناف به دلیل ساختار گچی خود آب را جذب می کند.

اکنون که با ساختار و مزایا و معایب کناف و سقف کاذب آشنا شدید می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس گرفته و به راحتی این محصولات را سفارش داده و خریداری کنید. جهت مشاهده سایر محصولات پی وی سی پارس به بخش محصولات سایت مراجعه کنید.

مطالب مرتبط
28 دسامبر 2021
441

سقف کاذب CNC چیست؟

سقف های کاذب CNC تکنولوژی جدیدی هستند که به کمک دستگاه های CNC طرح های زیبا و خیره کننده ای روی سطح چوب ، mdf  یا pvc ایجاد میکنند. که به کمک نورپردازی میتوان سقف های جذابی ایجاد کرد.  در این مقاله قصد داریم با این نوع سقف ها بیشتر آشنا شویم. سقف کاذب CNC […]

28 دسامبر 2021
245

سقف کاذب رابیتس

سقف کاذب رابیتس یکی از قدیمی ترین انواع سقف کاذب است که بیشتر در ساختمان های کلاسیک استفاده میشود. در این مقاله قصد داریم با این نوع سقف کاذب آشنا شویم و مزایا و معایب آن را با هم بررسی کنیم. آنچه در این مقاله خواهیم خواند: سقف کاذب رابیتس چیست؟ سقف کاذب رابیتس از […]

28 دسامبر 2021
313

سقف های کاذب گریلیوم

سقف های کاذب گریلیوم از سقف های دکوراتیو هستند. این سقف ها به سقف های کناف باز نیز مشهورند. در این مقاله قصد داریم با هم این سقف ها را بررسی کنیم. سقف های کاذب گریلیوم چه نوع سقف هایی هستند؟ در چه مکانهایی استفاده میشوند؟ با ما همراه باشید.   سقف گریلیوم چیست؟ ویژگی […]

28 دسامبر 2021
339

سقف کشسان چیست؟

تعمیر سقف قدیمی و خراب ممکن است هزینه و تلاش زیادی در بر داشته باشد. یکی از راه حل های محبوب حل این مشکل سقف کشسان است. سقف کشسان بسیار سبک تر از گچ است. همچنین امکان نصب سریعتر را فراهم می کند. سقف کشسان جایگزینی است که ارزش امتحان کردن را دارد. برخلاف سقف […]