دیوار پوش PVC پی وی سی پارس PVC PARS
دیوار پوش PVC پی وی سی پارس PVC PARSپی وی سی پارس فروش دیوارپوش پی وی pvc سی هات ‌استمپ pvc دیوارپوش چاپی فروش سقف کاذب pvc پی وی سی
11th جولای 2020
مدیر سایت
0
1226

معایب دیوار پوش فومی

در این مقاله قصد داریم به بررسی معایب دیوار پوش فومی بپردازیم.

دیوار پوش فومی

شاید در چند سال قبل استفاده از رنگ و کاغذدیواری برای تزیین دیوارها رواج داشت اما امروزه تنوع زیاد دیوار پوش ها باعث شده محبوبیت زیادی در طراحی دکوراسیون داخلی پیدا کنند.

یکی از دیوارپوش های پرطرفدار در طراحی دکوراسیون داخلی دیوار پوش های فومی می باشد.

این نوع دیوارپوش ها از فوم پلی اتیلن ساخته شده و اغلب به صورت پشت چسب دار هستند .

از مزایای دیوار پوش های فومی می توان به نصب آسان و سریع آن اشاره کرد که حتی به کمک نصاب نیز احتیاجی ندارد . هم چنین برای نصب آن ها نیازی به زیرسازی وجود ندارد.

علاوه بر این دیوارپوش های فومی قابل شستشو بوده که شاید بتوان گفت بهترین ویژگی آن است. چرا که دردسری برای تمیز کردن و نظافت آن به دنبال ندارد. به خصوص در محیط هایی مانند مهدکودک که دیوارها مستعد کثیف شدن هستند استفاده از این مدل دیوارپوش ها می تواند انتخاب مناسبی باشد.

دیوارپوش فومی عایق مناسبی برای صدا و حرارت می باشد.از این رو به کمک این دیوارپوش ها می توان از انتقال سروصدا بین فضای داخلی و خارجی ساختمان جلوگیری کرد. از طرفی به دلیل عایق حرارتی بودن انتخاب مناسبی برای صرفه جویی در مصرف انرژی هستند.

این دیوارپوش ها به دلیل انعطاف پذیری خوبی که دارند پوشش مناسبی برای مکان های قوس دار و شکسته هستند.

 

معایب دیوار پوش فومی مزایای دیوار پوش فومی

 

همه ی این ویژگی های مثبت باعث شده از دیوارپوش های فومی بیشتر در مکان هایی مانند مهدکودک ها، سالن های ورزشی ، سالن های کنفرانس و .. استفاده شود.

اما مانند هر محصول دیگری ، در کنار این مزیت ها، معایبی نیز وجود دارد . به همین منظور در ادامه به بررسی معایب دیوارپوش های فومی می پردازیم تا با مطالعه آن بتوانید انتخابی مناسب برای پوشش دیوارهای خانه و یا محل کارتان داشته باشید.

معایب دیوار پوش فومی

شاید یکی از بزرگترین عیب این نوع دیوارپوش ها به جنس آن برمی‌گردد . جنس دیوار پوش های فومی مانند یونولیت فشرده بوده که این باعث شده با برخورد ضربه ای محکم و یا حتی فشار ناخن حالت تو رفتگی پیدا کرده و ممکن است منجر به سوراخ شدن دیوارپوش نیز بشود.

در واقع دیوارپوش های فومی برای مکان هایی که در معرض ضربه و برخورد اجسام تیز و برنده هستند پوشش مناسبی نمی باشد.

همچنین استفاده از دیوارپوش های فومی در محل های مرطوب پیشنهاد نمی شود. به عنوان مثال این نوع دیوار پوش برای حمام انتخاب خوبی نیست.

یکی دیگر از معایب دیوارپوش های فومی این است که مقاومتی در برابر حرارت های بالا ندارند و ممکن است شکل و رنگ آنها تغییر کند .

با این که دیوارپوش های فومی عایق حرارت هستند اما نمی توان این نوع دیوارپوش ها را در معرض آتش و یا گرمای بالا قرار داد . در واقع دیوارپوش های فومی برای مکان هایی که در معرض حرارت بالا و یا شعله های مستقیم آتش اند پوشش مناسبی نمی باشد.

علاوه بر این دیوار پوش های فومی قابل رنگ آمیزی نیستند و این ویژگی ممکن است برای افرادی که دوست دارند از رنگ های خاص و سلیقه ای خود برای طراحی دکوراسیون داخلی استفاده کنند مناسب نباشد.

دیوارپوش های فومی بیشتر برای محل هایی که در دسترس زیاد افراد و یا اجسام نیستند مناسب است.

اکنون که با معایب دیوار پوش فومی آشنا شدید بهتر است این معایب را در کنار ویژگی های مثبت این نوع دیوار پوش دیده و با هم مقایسه کنید.

با یک حساب سر انگشتی متوجه خواهید شد کفه ترازو به کدام طرف سنگینی خواهد کرد !

جهت کسب اطلاعات بیشتر ، استعلام قیمت و خرید دیوارپوش های فومی می توانید با ما تماس بگیرید.

 

معایب دیوار پوش فومی مزایای دیوار پوش فومی

مطالب مرتبط
30 ژانویه 2021
1190

دیوار پوش فومی اصفهان

معرفی دیوار پوش فومی   امروزه استفاده از دیوارپوش ها در طراحی دکوراسیون داخلی امری محبوب و پرطرفدار است. دیوارپوش ها در رنگ ها و جنس های مختلف عرضه می شود. که این تنوع باعث شده سلیقه های مختلف را پوشش دهد. یکی از انواع پرطرفدار دیوارپوش ها ، دیوارپوش فومی است . در ادامه […]