دیوار پوش PVC پی وی سی پارس PVC PARS
دیوار پوش PVC پی وی سی پارس PVC PARSپی وی سی پارس فروش دیوارپوش پی وی pvc سی هات ‌استمپ pvc دیوارپوش چاپی فروش سقف کاذب pvc پی وی سی
12th آوریل 2021
مدیر سایت
830

رنگ در دکوراسیون

رنگ در دکوراسیون

 

نقش رنگ در دکوراسیون داخلی از جمله موارد بسیار مهم و کاربردی است که در این بخش به آن خواهیم پرداخت.

رنگ که عنصری ترکیبی از نور است به وسیله هر یک از امواجش حسی را پدید می‌آورد. شور و حرارت، انرژی، خوشحالی، رمز و راز، و … با درک تئوری رنگ شما می‌توانید محلی که با خلق و خوی شما هماهنگ است را ایجاد کنید.

توجه به این نکته نیز لازم است که هر رنگ بر روی افراد مختلف خاصیت‌های متفاوتی از خود بروز می‌دهد. دلیل این موضوع به عواملی چون جنسیت، سن، نژاد، فرهنگ و تجارب زندگی شخص وابسته است. هر چند همیشه انسان‌ها به رنگ‌ها واکنش نشان می‌دهند، نوع واکنش و رنگ مهم نیست؛ بلکه اثر گذاری آن ملاک است.

همانطور که در پست های مختلف گفته شد دیوارپوش و سقف کاذب دارای انواع رنگ های تیره و روشن می باشند. رنگ های تیره بیشتر موجب می شوند که فضا کوچکتر از اندازه واقعی به نظر برسد. یکی از مزایای دیوارپوش تیره این است که ‍‍، موجب می شود که مرز بین پانل ها کمتر در دیده شوند.بطور کلی حالت افقی و عمودی نصب کردن پانل ها و تیره و روشن بودن آن ها ، تاثیر بسزایی در بزرگ و کوچک نشان دادن فضا دارد.

رنگ در دکوراسیون,دکوراسیون , رنگ

فضا و انتخاب رنگ

همانطور که می دانید  نقش رنگ در دکوراسیون داخلی بسیار حائز اهمیت است ونقش بسزایی را در مدیریت ابعاد فضا ایجاد می کند. رنگ های سبز و یا آبی تیره باعث کوچک به نظر رسیدن فضا می شوند. در صورتی که اگر این دو رنگ روشن باشند موجب باز شدن و بزرگتر به نظر رسیدن فضا می شوند.

برخی از رنگ های گرم مانند قرمز و یا قهوه ای سوخته نیز موجب کوچک شدن فضای موجود می شوند اما در صورتی که تمایل داشته باشید فضایی آرام را تداعی کنید کاملا ارزش آن را دارد. و در آخر رنگی مانند رنگ زرد همانند رنگ های روشنی که ذکر شد فضا را بزرگتر ، روشن تر و باز تر خواهند کرد.

 

رنگ در دکوراسیون,دکوراسیون , رنگ

رنگها و ویژگی ها

اگر دقت کرده باشید حتما متوجه شده اید که چرا در اکثر رستوران ها و فست فود ها از رنگ قرمز استفاده شده؟ دلیل آن این است که این رنگ در دکوراسیون تحریک کننده و اشتها آور می باشد. قرمز رنگی هیجان آور می باشد که این مسئله در روانشناسی رنگ مورد تایید قرار گرفته اما باید توجه داشت که استفاده ی بیش از حد از آن فضا را از حالت طبیعی خود خارج خواهد ساخت.

رنگ سبز رنگی است که حس خوش طبیعت را تداعی می کند. حضور در فضاهای سبز رنگ ، حس امید را به شما القا وبه نوعی توانایی های شما را افزایش خواهد داد. این رنگ با اکثر رنگ ها قابل تطبیق است اما پیشنهاد می کنیم که حتما در دکوراسیونی که در آن از رنگ سبز ، به خصوص سبز روشن استفاده شده ، رنگ سفید را فراموش نکنید.

رنگ در دکوراسیون,دکوراسیون , رنگ

 

 

 رنگ آبی

رنگ آبی که در دسته بندی رنگ های سرد قرار می گیرد ، رنگی است که موجب ایجاد حس آرامش در ‌‌‌ذهن می گردد. از همین رو این رنگ موجب شده است که یکی از رنگ های بسیار پر مخاطب برای اتاق خواب باشد. سرد بودن این رنگ در فضای سرویس های بهداشتی ، رنگ شایسته ای است و کیفیت بهداشت را بالا خواهد برد.

با رنگ آبی می توانید ظاهری خنک و شفاف ایجاد کنید. نشان داده شده است که رنگ آبی فشار خون و ضربان قلب را کاهش می دهد. برای خنک کردن اتاقی با آفتاب و گرمای زیاد می توانید از رنگ آبی استفاده کنید.

بطور معمول هر رنگ در دکوراسیون دارای رنگ های مکمل نیز می باشد . رنگ سفید و زرد تکمیل کننده های خوبی برای رنگ آبی می باشند.

رنگ در دکوراسیون,دکوراسیون , رنگ

 

رنگ قرمز

قرمز رنگی از دل آتش، اشتیاق، خطر و قدرت است. این رنگ جسورانه و تحریک کننده بوده و ملاک سنی خاصی برای آن تعریف نمی‌شود. قرمز رنگی گرما بخش و هیجان آور است که باعث نزدیکی اشخاص به یکدیگر می‌گردد.قرمز رنگی بسیار محرک می باشد که در برندهای معروفی همچون کوکا کولا از آن استفاده شده است.

این رنگ با اینکه گرما بخش است و موجب برانگیخته شدن احساسات می گردد نباید بیش از حد مورد استفاده قرار گیرد زیرا حس محیط را از حالت عادی خارج می کند. از طرفی این رنگ در دکوراسیون موجب جذب مشتری و همچنین اشتها آور است که همین امر موجب شده در بسیاری از رستوران ها و فست فود ها از این رنگ استفاده گردد. رنگ های مشکی و سفید را به نوعی میتوان مکمل این رنگ دانست.

 

رنگ در دکوراسیون,دکوراسیون , رنگ

 

رنگ نارنجی

از لحاظ بررسی رفتاری افرادی که عاشق رنگ قرمز هستند اما تحریک پذیری این رنگ را بر نمیپذیرند، می‌توانند رنگ نارنجی را به جای آن انتخاب کنند.

رنگی شاد، دارای انرژی، گرما بخش و ایده آل برای کودکان. نارنجی را به عنوان یک رنگ در دکوراسیون داخلی خود به عنوان یک رنگ شاد و انرژی بخش قراردهید. وجود این رنگ میان افراد حس دوستی را افزایش داده و باعث استحکام روابط می‌شود. نقش این رنگ در دکوراسیون داخلی نشاط و انرژی است.

 

رنگ در دکوراسیون,دکوراسیون , رنگ

 

رنگ زرد

با توجه به روانشناسی رنگ در طراحی داخلی، رنگ زرد رفاه، همدردی، گرما وتعهد را به نمایش می‌گذارد.این رنگ گرم که طیف های رنگی نظیر لیمویی و طلایی دارد طرفداران خاص خود را دارد. نتایج بررسی ها نشان داده که این رنگ موجب ایجاد نشاط و سرزندگی می شود.

هر چند از این رنگ در علايم هشدار و خطر استفاده می شود ولی از حس خوبی که این رنگ در محیط ایجاد می کند نباید غافل شد. شدیدا پیشنهاد می کنیم که از این رنگ برای جلوه دادن به ظاهر بیرونی همچون باغچه استفاده کنید. استفاده از این رنگ در دکوراسیون موجب می شود که فضا روشن تر شود و جذابیت دکوراسیون شما را دو چندان خواهد کرد.

 

رنگ در دکوراسیون,دکوراسیون , رنگ

 

رنگ سبز

رنگی که از طبیعت الهام گرفته و سرشار از زندگی است. رنگ سبز در دکوراسیون داخلی  امید را به زندگی، موفقیت را به کار و رشد را در توانایی‌ها با شما همراه خواهد کرد. رنگ سبز که رنگی بسیار دوست داشتنی و جذاب است نکته مهمی را همواره با خود یدک می‌کشد و آن تطبیق سریع و هماهنگی بالا با سایر رنگ‌ها است.

از اثرات روانشناختی رنگ سبز برای ایجاد فضای آرامش بخش در خانه خود استفاده کنید. رنگ سبز برای چشم بسیار آرامش بخش است و طبیعت تفاوت های ظریف زیادی به ما می دهد.

به نظر می‌رسد این رنگ به همراه سفید بهترین رنگ برای فضاهایی چون اتاق پذیرایی، اتاق خواب و یا محل کار است که می‌توان آن را به کار گرفت. نقش این رنگ در دکوراسیون داخلی طروات و تازگی است.

 

رنگ در دکوراسیون,دکوراسیون , رنگ

 

 

رنگ بنفش

بنفش در همراهی با رنگ‌های دیگر به خوبی همراه می‌شود. شما می‌توانید این رنگ را در کنار جواهرات به کار ببرید و یا با رنگ‌هایی مانند رنگ‌های خنثی یک جا کنار هم قرار دهید. این رنگ جز رنگ‌های ایده آل برای بانوان است.

از جلوه های روانشناختی رنگ بنفش استفاده کنید و یک محیط لوکس و گران قیمت برای بازسازی خانه خود ایجاد کنید. رنگ بنفش دارای اعتبار طولانی از سلطنت و قدرت است.

این رنگ را برای اتاق دخترها هدیه دهید تا محبت را در حقشان کامل کرده باشید. اثرات روان شناختی به کارگیری رنگ بنفش در دکوراسیون به منظور ایجاد یک فضای قابل ستایش کاملاً طبیعی و مورد احترام است، نگاه‌های شایسته و چشم نواز در پی این رنگ کم نیست؛ چرا که این رنگ را می‌توان یک رنگ رسمی نامید. نقش این رنگ در دکوراسیون داخلی لوکس بودن است.

 

رنگ در دکوراسیون, دکوراسیون , رنگ

 

رنگ سیاه

سیاه با روحیات بسیاری افراد هماهنگ نیست. رنگی که همراه مرگ پدیدار میشود. هر چند همین رنگ دارای حکمتی است که با آن تشخص و احترام همساز بوده و هست. سیاه به عنوان رنگ در دکوراسیون داخلی و تئوری رنگ‌ها همیشه در یک فضای محدود و بسته به کار گرفته می‌شود و با رنگ‌های متضاد بسیار به کاربرده می‌شود.

با استفاده درست از این رنگ می‌توانید هنر عمق و ظرافت را در طراحی خود به رخ بکشید. مشکی و طلایی جز رنگ‌هایی محسوب می‌شود که لوکس بودن را به رخ میکشد، اما ترکیب و تنظیم این دو رنگ و نحوه به کار گیری آن کاری بسیار دشوار است. نقش این رنگ در دکوراسیون داخلی غم و جذبه است.

 

رنگ در دکوراسیون, دکوراسیون , رنگ

 

رنگ سفید

جوانی و تجربه، خلوص و پاکدامنی و بی گناهی و امنیت جز خصلت‌هایی هستند که رنگ سفید در خود محفوظ داشته است که نماد صلح و تازگی است و شفافیت و پاکی را به رخ میکشد، در به کار گرفته شدن در طراحی‌های امروزی و مدرن طرفداران بی شماری دارد و تئوری رنگ‌ها را متأثر از خود می‌داند؛ چرا که همه رنگ ها طیفی از انتشار نور سفید هستند. . رنگ سفید فضاهای کوچک را بزرگ‌تر جلوه می‌دهد و اتاق‌ها را تازه‌تر و سرحال‌تر به نمایش در می‌آورد.

این رنگ با تمام رنگ‌ها به آسانی همراه و ترکیب می‌شود و نگرانی‌های شما را در این زمینه کاملاً و به خوبی پاسخ گو است. با رنگ سفید به مبارزه با محیط‌های بسته و ترد شده بروید تا زیباییشان را به آن محل بازگردانید. زیاده روی در استفاده از رنگ سفید سردی محض و بی روحی محیط را نیز به همراه خواهد داشت. نقش این رنگ در دکوراسیون داخلی پاکی و ثبات است.

 

 

رنگ در دکوراسیون, دکوراسیون , رنگ

 

 

امیدواریم که شرکت پی وی سی پارس توانسته باشد شما را در زمینه انتخاب رنگ و هماهنگی آنها با دکوراسیون داخلی یاری دهد . جهت مشاوره ، سفارش و خرید انواع دیوارپوش ها می توانید با ما تماس بگیرید.

مطالب مرتبط