دیوار پوش PVC پی وی سی پارس PVC PARS
دیوار پوش PVC پی وی سی پارس PVC PARSپی وی سی پارس فروش دیوارپوش پی وی pvc سی هات ‌استمپ pvc دیوارپوش چاپی فروش سقف کاذب pvc پی وی سی
14th مارس 2021
مدیر سایت
0
683

دیوارپوش آکوستیک چیست ؟

در این مقاله از پی وی سی پارس به معرفی دیوارپوش آکوستیک می پردازیم. پس تا پایان با ما همراه باشید.

سرو صدا معضل و مشکل این روزهای جوامع پیشرفته است.چرا که شهرها مملو از جمعیت ، ترافیک ماشین ها و وسایل ارتباطی است و همه ی این المان ها با افزایش سروصدا و آلودگی صوتی رابطه مستقیم دارند.

در چنین شرایطی همگان سعی می کنند به روش های مختلف خود را از هر چه سروصدا محیط بیرونی است دور کنند .زیرا سروصدا می تواند باعث برهم زدن آرامش روان و پایین آمدن عملکرد افراد شود. فرقی نمی کند محیط کار باشد یا خانه ، ما در هر دو این مکان ها نیاز داریم از آلودگی های صوتی ناشی از محیط بیرونی فاصله بگیریم.

دیوارپوش آکوستیک دقیقا با همین هدف طراحی شده و می تواند از ورود صدا به فضای داخلی خانه و یا محل کار جلوگیری کند. در ادامه بیشتر با این دیوارپوش ها آشنا می شویم.

دیوارپوش آکوستیک چیست ؟

 

دیوارپوش آکوستیک چیست ؟

دیوارپوش آکوستیک

 

دیوارپوش ها یکی از المان های مهم برای تزیین دیوارها در طراحی دکوراسیون داخلی است که در انواع مختلفی در بازار موجود می باشد. اما دیوارپوش ها تنها با هدف زیبایی استفاده نشده و مزایای دیگری نیز به دنبال دارند. دیوارپوش ها از دیوار در برابر ضربه و رطوبت محافظت کرده و می توانند عایق حرارت و صدا نیز باشند.

اما اصلی ترین مزیت و ویژگی دیوارپوش آکوستیک این است که عایق صدا و صوت است. در ساخت این دیوارپوش از متریالی استفاده می شود که صدا را کاملا جذب کرده و مانع از ورود صدا از دیوارها می شود. در واقع استفاده از این دیوارپوش ها باعث شده صدا در داخل خود محیط محبوس شود و نه تنها به بیرون درز نکند بلکه صدایی از محیط بیرونی نیز وارد فضای داخلی نشود. در نتیجه استفاده از این دیوارپوش ها مناسب ترین راه برای خلاصی از آلودگی های صوتی است.

همان گونه که اشاره شد دیوارپوش ها جنبه تزیینی نیز داشته و در طراحی و زیباسازی دیوارها استفاده می شود. از این رو دیوارپوش های آکوستیک علاوه بر دارا بودن خاصیت مهمی که به آن اشاره شد در طرح ها و رنگ های متنوع نیز عرضه شده تا مطابق با سلایق همگان باشند.

دیوار پوش های آکوستیک در چه مکان هایی استفاده می شود ؟

 

دیوارپوش آکوستیک چیست ؟

دیوارپوش سالن کنفرانس

 

استفاده از این دیوارپوش ها برای هر محلی که ورود و خروج صدا اهمیت دارد بسیار مناسب است. برای مثال در سالن های کنفرانس که باید سکوت جلسه حفظ شود و یا صدایی به محیط بیرونی انتقال نیابد استفاده از دیوارپوش آکوستیک انتخابی مناسب است. چرا که این دیوارپوش ها عایق صدا هستند. از دیگر مکان های رایج که می توان از این دیوارپوش ها استفاده کرد باید به سالن های سینما و کنسرت ، کلاس های موسیقی، کتابخانه ها ، هتل ها و..اشاره کرد.

البته که استفاده از دیوارپوش های آکوستیک تنها محدود به محیط های اداری و کاری نشده و می توانند در محیط های مسکونی نیز با هدف حفظ آرامش و دوری از سروصدای محیط بیرونی استفاده شوند. به خصوص در آپارتمان ها که صدای واحدهای مجاور می تواند باعث آزار و اذیت شما شود.

برچسب ها :   
مطالب مرتبط