دیوار پوش PVC پی وی سی پارس PVC PARS
دیوار پوش PVC پی وی سی پارس PVC PARSپی وی سی پارس فروش دیوارپوش پی وی pvc سی هات ‌استمپ pvc دیوارپوش چاپی فروش سقف کاذب pvc پی وی سی
11th فوریه 2021
مدیر سایت
0
670

تفاوت دیوارپوش و کاغذ دیواری چیست ؟

در این مقاله به بررسی تفاوت دیوارپوش و کاغذ دیواری می پردازیم.

اگر شما هم گمان می کنید این دو محصول تفاوتی با هم ندارند تا پایان با ما همراه باشید.

تفاوت دیوارپوش و کاغذ دیواری چیست ؟

طراحی و پوشش دیوارها یکی از المان های اصلی دکوراسیون داخلی هر ساختمانی است. فرقی نمی کند منزل مسکونی باشد یا تجاری اولین قسمتی از آن که به چشم میخورد دیوارهای ساختمان است. رنگ و طرح دیوارها می تواند فضایی خاص به دکوراسیون داخلی بخشد و حتی برروی روحیات و حال و هوای افراد ساکن در آن جا اثر مثبت یا منفی بگذارد. از این رو امروزه استفاده از دیوارپوش و کاغذ دیواری محبوبیت زیادی پیدا کرده و هر کدام طرفداران خاص خود را دارند.

اما سوال مهم اینجاست که چه تفاوتی بین دیوارپوش و کاغذ دیواری وجود دارد. در ادامه سعی کردیم به این سوال پاسخ بدهیم .

 

تفاوت دیوارپوش و کاغذ دیواری

تفاوت دیوارپوش و کاغذ دیواری چیست

تفاوت دیوارپوش و کاغذ دیواری در مکان های قابل استفاده

 

کاغذ دیواری دقیقاً همان چیزی است که به نظر می رسد. کاغذ روکش دار که می تواند روی دیوار قرار گیرد و عمدتا در خانه های مسکونی استفاده می شود. کاغذ دیواری بیشتر مناسب محل هایی با تردد و رفت و آمد کم است.

دیوارپوش برای استفاده تجاری بسیار مناسب تر از کاغذ دیواری است. دلیل آن این است که برای مکانهای پرتردد ، مانند راهروها ، اتاق های اجتماعات و هرجای دیگری که ممکن است مرتباً در معرض رفت و آمد باشد، ایده آل است. البته که دیوارپوش ها مصارف خانگی نیز داشته و در منازل مسکونی نیز استفاده می شوند.

 

تفاوت در دوام و استحکام

 

کاغذ دیواری دوام و استحکام کمتری نسبت به دیوارپوش ها دارد. دیوارپوش ها با مواد اولیه با کیفیت و در پروسه ایی سخت تولید می شوند که نتیجه ایی جز دوام و ماندگاری بالا ندارد. علاوه بر این دیوارپوش ها نسبت به ضربه و یا خراش مقاوم تر بوده و از دیوارها به خوبی محافظت می کنند.

دیوارپوش ها نسبت به رطوبت نیز مقاوم بوده و می توانند از دیوارها در برابر نم و رطوبت محافظت کنند. به همین دلیل از دیوارپوش ها در مکان های مرطوبی مانند سرویس بهداشتی نیز استفاده می شود.

 

تفاوت در شستشو

 

یک مزیت عمده دیوارپوش ها این است که اغلب قابل شستشو هستند و به راحتی با مواد شوینده غیر اسیدی تمیز می شوند.

این مزیتی است که کاغذدیواری از آن محروم است. در نتیجه دیوارپوش ها می توانند انتخاب مناسبی برای مکانی مانند آشپزخانه باشند که مدام در معرض کثیف شدن است.

 

دیوارپوش ها عایق صدا و حرارت اند

 

دیوارپوش ها غیر قابل اشتعال هستند و نسبت به نورخورشید نیز مقاوم اند. کاغذ دیواری ممکن است در گذر زمان تحت تاثیر نور خورشید رنگ خود را از دست دهد اما نگرانی بابت این موضوع در مورد دیوارپوش ها وجود ندارد.

علاوه بر این دیوارپوش ها می توانند از هدر رفت انرژی جلوگیری کرده و عایق مناسبی برای سر و صدا باشند.

 

تفاوت دیوارپوش و کاغذ دیواری

دیوارپوش در دکوراسیون داخلی

تفاوت در تنوع

 

شاید دیوارپوش ها تنوع کاغذ دیواری را نداشته باشند اما تنوع رنگ و طرح آن ها مطابق با انواع سلیقه ها است. امروزه دیوارپوش ها در جنس ها و طرحهای مختلف چوبی ، سنگی ، فومی ، چرمی، سه بعدی ، پی وی سی و… تولید می شوند.

در این بین دیوارپوش های پی وی سی به دلیل ویژگی های منحصر به فرد خود انتخابی مقرون به صرفه اند که از محبوبیت بالایی نیز برخوردارند.

جهت مشاهده انواع دیوارپوش های تولیدی شرکت پی وی سی پارس کافی است سری به قسمت محصولات سایت بزنید تا با تنوع رنگ و طرح محصولات بیشتر آشنا شوید. برای سفارش و خرید دیوارپوش می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

برچسب ها :   
مطالب مرتبط